کد خبر: ۹۵۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
تعداد بازدید: ۸۴
جعفرزاده معتقد است رئیسی نباید دیگر کاندیدای ریاست جمهوری شود و هاشمی طبا هم توصیه پذیر نبودن دولت را نقطه ضعفی برای کابینه می داند.

هاشمی طبا: دولت حقایق را نمی گوید | جعفرزاده: رئیسی دیگر کاندیدا نشودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، اگر ۲ سال پیش سیاسیونی از جنس اصلاح طلبان و اعتدالیون، ابراهیم رئیسی را گزینه مناسبی برای حضور در پاستور نمی دانستند، حال چندماهیست که زمزمه های انتقاد از اردوگاه حامی رئیسی نیز بلند شده است و طیفی از اصولگرایان عملکرد دولتمردان خاصه در حوزه اقتصاد را انتقادبرانگیز می دانند. چه آنکه روز گذشته نیز رئیسی در دیداری که با مراجع تقلید داشت با نقدهایی اقتصادی از سوی آیات عظام تقلید مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی روبرو شد.

 

مصطفی هاشمی طبا که خود زمانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بوده است، در ارزیابی عملکرد ۲ ساله دولت رئیسی در آستانه هفته دولت، پاشنه آشیل کابینه را توصیه پذیر نبودن می داند و معتقد است؛«دولت حقایق را بازگو نمی کند.» این چهره سیاسی نزدیک به اصلاح طلبان گرچه می گوید دولت مستقر در پاستور فعال است اما تاکید دارد که دولت نگاه عمیقی به آینده کشور ندارد.

غلامعلی جعفرزاده هم که در دسته سیاسیون میانه رو تعریف می شود تاکید دارد که دولت آنقدر بد چیده شده، که خودش پاشنه‌آشیل خودش است. او صریحا خطاب به رئیس جمهور می گوید؛« بهتر است یا استعفا بدهید یا دیگر کاندیدای انتخابات نشوید.»

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با مصطفی هاشمی طبا و غلامعلی جعفرزاده را در آستانه هفته دولت بخوانید؛

**********

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی نزدیک به جریان اصلاحات در پاسخ به این سوال که به عملکرد دو ساله دولت چه نمره‌ای می‌دهید، به خبرآنلاین گفت: به نظرم دولت نمره مطلوبی نمی‌گیرد. دولت رئیسی دولتی فعالی است اما به آنچه وعده داده بود، عمل نکرد و شرایط کلی و سرزمینی کشور روز به روز بدتر شده است.

دولت برنامه ای برای حل مشکلات ندارد

این چهره سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: دولت، برنامه‌ای هم برای حل مشکلات ندارد و لایحه هفتم توسعه حاکی از بهبود شرایط کشور در آینده نخواهد بود. تقریبا دولت بی توجه به مسائل کشور است.

اختلاف بین دولت و مجلس شخصی است

وی با اشاره به اختلاف شدید و آشکار بین دولت و مجلس، گفت: این اختلاف طبیعی است اما آنچه نمایندگان مجلس می‌خواهند مطلوب کشور نیست و دولتی‌ها هم در لوایح خود نگاه عمیقی به آینده کشور ندارند. اختلافاتی که بین آنان است مانند برکناری معاون وزیر کشور، حاکی از روشن‌بینی نمایندگان نیست، بلکه اختلافات سطحی و دارای منشا شخصی است.

دولت رئیسی حقایق را بازگو نمی کند

این چهره سیاسی اصلاح طلب نقطه قوت دولت را تبلیغات دانست و گفت: نوع تبلیغات دولت و بزرگ جلوه دادن مسائل از نقاط مثبت دولت است و به دلیل نداشتن پایگاه اجتماعی بین مردم حقایق را بازگو نمی‌کنند.

وی درباره پاشنه‌آشیل دولت در دو سال باقی مانده گفت: بزرگترین مشکلی که دولت‌ دارد این است که متاسفانه توصیه پذیر نیست.

هاشمی طبا: دولت حقایق را نمی گوید | جعفرزاده: رئیسی استعفا دهد یا دیگر کاندیدا نشود

واقعیت در سفره مردم است نه آمار دولت

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس دهم، نیز درباره عملکرد دو ساله دولت به خبرآنلاین، گفت: مسلما نمره مردود را به دولت می دهم، در یک روز قیمت ارز ۱۵ درصد افزایش پیدا می کند. وضعیت اشتغال، بیکاری، فقر و تنش اجتماعی، گرفتاری‌های مردم، کاهش سرعت اینترنت و حذف رفاهیات از زندگی مردم نتیجه عملکرد دولت است. دولت از پیشرفت و آمار خوب اقتصادی می‌گوید اما واقعیت در سفره‌های مردم است.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت سیزدهم، گفت: من در دولت سیزدهم چیزی به عنوان نقطه قوت نمی‌بینم اما هزارتا نقطه ضعف دارد. نرخ دلار چندبرابر شد، نرخ کالاهای اساسی چندبرابر شد، در وضعیت داروها چقدر مشکل داریم، تداوم تورم نجومی را داریم یا خیر؟ این که افراد متخصص روی کار هستند، چقدر کودکان کار داریم که نتوانستند به مدرسه بروند. فرار بی‌سابقه جوانان از کشور را چگونه می‌توان توجیح کرد.

دولت در مقابل قانون ایستادگی می کند

این نماینده سابق مجلس درباره قوی‌ترین و ضعیف‌ترین معاون و وزرای رئیسی گفت: نمی‌توانم به وزرا نمره بدهم چرا که بر اصل شایسته سالاری انتخاب نشدند. کابینه بر اساس جناح‌بندی و گروه‌بندی انتخاب شد درحالی که اگر دولت قوی بود می‌گفت مخالف من بتواند برای مردم کار کند، بسم‌الله. در زمان آقای میرکاظمی سازمان برنامه و بودجه تعطیل شد، در شهرداری تهران اوضاع خوبی نیست. دولت در برابر قانون ایستادگی می‌کند.

رئیسی یا استعفا دهد یا بار دیگر کاندیدای انتخابات نشود

او با اشاره باطل شدن حکم لطیفی توسط دیوان عدالت اداری و اینکه آیا رئیسی از قانون بی‌اطلاع بوده است، گفت: چقدر خوب بود دولتمردان ما با این سابقه، از قانون تمکین می‌کردند. وقتی دولت در برابر قانون ایستادگی می‌کند، دستگاه‌های دیگر هم به قانون عمل نمی‌کند.

جعفرزاده با اشاره به پاشنه‌آشیل‌ دولت در دو سال باقی‌مانده گفت: دولت آنقدر بد چیده شده، که خودش پاشنه‌آشیل خودش است. این دولت دیگر توان درست کردن ندارد. بهتر است یا استعفا بدهند یا رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: